Felanmälan

Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker. 

När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.

Det går bra att använda formuläret vid icke akuta ärenden som gäller Brf Villa Lustigkullas allmänna utrymmen. Då skickas ett mail till Drifita som kommer hantera ärendet (mejladress: info@driftia.se).
Icke akuta ärenden innefattar t ex:
- Tvättstuga
- Belysning och annat i entré och trappuppgångar
- Hiss
- Soprum
- Allmänna ytor i förrådsutrymmen samt dörrar och lås till dessa

Vid akuta ärenden ber vi dig att ringa Driftia på 08 744 43 33, vardagar 8:00 - 16:00. Jourtelefon bör ringas där följdskador kan uppstå och avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag. Numret är då: 08 744 09 50.
Exempel på akuta fel:
- Hissen har fastnat och där finns personer eller värdesaker i den
- En vattenledning har brustit och vatten forsar ut
- En fönsterruta är krossad
- Värme, vatten eller elektricitet saknas
- Ytterdörr går inte att stänga
- Inbrott i gemensamma lokaler och liknande händelser. 

Läs mer om vilka akuta ärenden Driftia hanterar här.

OBS! Jour-utryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.

 
 
 

Felanmälan

Vid icke akuta ärenden

 

Felanmälan

Vid akuta ärenden

Ring 08 744 43 33, vardagar 8:00 - 16:00.
Ring 08 744 09 50, övriga tider.